Oulaisten Seudun Lottaperinneyhdistys ry

HALLITUKSEN KOKOUKSET

1-2021, 12.2.2021 Pirnestie 625 Haapavesi

2-2021, 20.4.2021 Penttilä-talo, Putilankatu 1 Oulainen

Suunniteltiin mm. Lotta Svärd 100-vuotisjuhlavuoden tapahtumien ja toiminnan käytäntöjä. Esille nousi seuraavaa: lehtikirjoituksia, juhlajumalanpalvelukset  kirkkokahveineen, osallistuminen Oulaisten Weteraanikonepäivät Wanha Woima -yleisötapahtumaan omalla lotta-osastolla, kesäretki Kalajoelle, kesäteatteri- ja musiikkiesitykset

3-2021, 15.6.2021 Juhlapalvelu Ruustinnanhovi, Kytökyläntie 260 Haapavesi

Mm. jatkosuunniteltiin ja päätettiin kesällä toteutettavista Lotta Svärd 100-vuotisjuhlavuoden tapahtumista seuraavaa:

-Osallistutaan Oulaisten Weteraanikonepäivät Wanha Woima -yleisötapahtumaan 9.-11.7.2021 järjestämällä alueella olevalle vanhalle Käpylän koululle oma lottaosasto. Osastolla on pienimuotoinen Lottanäyttely (lottapuku, lotta-astioita, merkkejä, kortteja jne.) sekä kahvinkorvikemaistajaiset. Lisäksi on myynnissä lotta-pastilleja ja lotta-tulitikkuja sekä Lotta-laulukirjoja ja muita lotta-aiheisia kirjoja.

-Järjestetään kesäretki Kalajoelle 8.8.2021 ja retken ohjelmana on opastettu vierailu ja tutustuminen lasitaiteilija Heikki Ulvin lasiateljeehen sekä vuonna 1912 rakennettuun Havulan Huvilan kotimuseoon, jossa on opastettu esittely jugendtyyliseen asuinhuvilaan alkuperäisine sisustuksineen ja irtaimistoineen. Noutopöytälounaan jälkeen ohjelmassa on Maria Jotunin kirjoittama klassikkokomedia Miehen kylkiluu -kesäteatteriesitys.

Kaikille yhdistyksen jäsenille lähetettiin 22.6.2021 kirje, jossa kerrottiin em. suunnitellut kesätapahtumat ja pyydettiin ilmoittautumaan Kalajoen kesäretkelle 15.7.2021 mennessä. Lisäksi jäsenille tiedotettiin 10.10.2021 sekä Haapaveden että Oulaisten kirkoissa järjestettävistä juhlajumalanpalveluksista kirkkokahveineen.

Yhdistyksen asiakirjat

Yhdistyksen säännöt